Friday 21 June 2013

Result PSPM.. prank moment! haha

assalamualaikum semua,

malam ni exited nak update lagi haha. nak cerita pasal prank moment tarikh result Pspm 2.
mula-mula upu sebarkan tarikh pelajar - pelajar boleh check result 5/6/2013 jam 12 tghari.
so aku ni dok berdebar2 la... dah terbangun pukul 10 pagi tu. untuk mengelakkan debaran tu aku sambung tido. sampai pukul 12 macam tu.. aku on fb mana tau ada yang dah dapat result kan? rupa-rupanya tarikh tu di tunda.. punya la mengamuk dan macam- macam yang budak-budak matrik cakap dekat twitter and fb. haha lawak je baca status-status dorang.

tapi bagi aku.. oklah... bersyukur la result kuar lambat sehari ..boleh doa lebih sikit kan? ahak! keesokkan hari nya 6/6/13 barulah result budak-budak matrik ni keluar.. haha baru dorang puas hati. hehe. aku pun puas hati.. sebab takut jugak tunggu lama-lama ni kan..

result matrik sem dua aku alhamdulillah dapat 3.91. sem satu dapat 3.71 . bersyukur sangat ada peningkatan. semua ni rezeki Allah bagi. jadi total up. pngk 3.81...kejayaan yang datang ni kadang kala bukannya 100% hasil usaha kita belajar, tapi kadang kala kita tak perasan mungkin kita dapat result bagus sebab doa mak ayah, lecturer yang banyak doakan kita ye dak? jadi.. bersyukur jelah dengan keputusan yang kita dapat.Allah maha mengetahui.. tak yah sedih atau bangga. sebab kita tak tahu punca kejayaan n kegagalan kita in details.

ye usaha itu amat penting. tapi bukan ke doa itu senjata mukmin? kita seimbangkan dua-dua Allah akan aturkan rezeki untuk kita nanti. Allah maha penyayang lagi maha pengasih.bersyukur dan terus bersyukur.
so sekarang ni budak-budak matrik tengah tunggu result upu. harap-harap dapat kursus yang diminta .amin...

No comments:

Post a Comment