Thursday 18 August 2016

Aku dan Impian

hai Assalamulaikum semua,

aku nak share impian aku lah kali ni, kata orang anggan-anggan jadikan impian dan berusaha jadikan kenyataan,

okay, bermula dengan minat aku jadikan ianya satu impian aku. sebenarnya aku minat buat business+ ajar orang.. sbb antara amalan yang kita bawa sampai mati nanti kan salah satunya ilmu yang bermanfaat dan sedekah jariah.

of course la kalau jd business women kita akan banyak duit haha.. tapi aku nak buat duit dengan sesuatu yang aku minat! iaitu tolong sampaikan ilmu . ye, sebenarnya belajar tak susah sangat untuk cuma kita kena tahu teknik yang betul.. dan ade spot and past year/past sem hahah. just kidding.

dan bila kita ada impian mesti kita ade idola kan? nak tahu siapa dia idola aku? haha tak lain tak bukan ANDREW CHOO. my previous tuition centre.. hehe dulu tuisyen sini dan aku bukan tuisyen pergi tuisyen balik camtu je okay. aku perhatikan mcm mana dia berbusiness.. mcm mana dia treat customer as student and major income sources to his company.. macam mana dia deals dgn problem, macam mana dia layan staff.. menarik! dan dia chinese tapi kaya dan  biasa2 nampak mcm xkaya haha humble je,, hujung tahun buat jamuan sponsor A&W bestnyaaa . itu yg best makan free haha.



oh nak tahu apa impian aku tu? hehe Aku nak bukak tuisyen centre pro in subjek akaun. sebab aku pelik sangat kenapa dulu aku rasa akaun susah sgt haha.. tp alhamdulillah Spm A. cuma,, aku rasa ada teknik mudah utk faham konsep yang aku nak sebarkan seluruh malaysia, TEKNIK A+ PRINSIP PERAKAUNAN, aku nak jadi individu yang bantu semua murid untuk mudah faham dan rasa senang je akaun ni sebenarnya. tak sabar nak buat seminar kat dewan besar. haha,, aku selalu berangan tp mana tahu impian jadi kenyataan. buat masa sekarang aku dah start buat tutor,, alhamdulillah student form 4 maintain A and student yg baru masuk improve banyak  syukur alhamdulillah..maksudnya aku dah start mula melangkah untuk merealisasikan impian aku. yeah! :P

dan aku nak bukak business ni utk jadi owner and uruskan management (collect profit) je sambil ajar subjek akaun on weekend,untuk subjek lain tgklah kita cari network cikgu or student yang boleh ajar dgn teknik kefahaman,nak cari rezeki halal ni penting bagi aku.. kalau rezeki kita cari halal dan diberkati insyaAllah jadi darah daging dan keluarga pun nnt bahagia dan sihat hehee.

business ni sebenarnya part time jela, sebab aku suka kerja dapat monthly income (collect gaji)..haha banyaknya la impian aku ni.. kalau kerja aku nak jadi someone well known in that field aku xsuka kerja rutin sama je aku suka join macam conference share idea, masuk pertandingan invosi yg mencabar sikit daripada key in data je haha,, aku nak jadi seorang decision maker? so means somebody la kan,..hehe tapi kita tak tahu apa yang terbaik untuk kita so just do what u want as long it benefit the ummah. kalau boleh dapat gaji + dapat profit kan best ( term economic :P) so bila dah banyak income boleh belanja mak ayah dan beri sedekah lebih banyak. hidup kat dunia ni kan sementara.. so jom buat baik banyak-banyak.


WHEN YOU WANT IT THE MOST, THERE IS NO EASY WAY OUT... ;)







No comments:

Post a Comment