Friday 12 August 2016

I am 22 and degree in finance holder :p

Assalamualaikum , ya Allah dah lama xbuat post sampai dah lupa pasword and cara nak create new post. hahaha..

Ok sebelum cerita pasal tajuk tu, just nak update aku dah grad!! haha.. tak tahu la berapa banyak dugaan yang dilalui sepanjang saat akhir pengajian tp aku rasa semua penat tu akan terbalas dengan nikmat kejayaan. so tak perlu merunggut dan marah2... sabar dan teruskan berdoa.

selalu aku ingatkan dekat students (im a private tutor saja isi masa lapang hee) kalau penat study jangan menangis  pastu give up. tak salah pun menangis, aku pun kalau dah penat sgt or sedih menangis jugak tp jgn lupa bila kita penat la kita kena banyakkan berdoa sbb Allah lihat setiap usaha kecil kita, bila kita doa masa kita penat Allah tahu.. kita mengharapkan bantuan DIA.. siapalah kita nak usaha tunggang terbalik tanpa mengharapkan sesuatu hehe.. so thats the perfect time to make dua'.


kejayaan ni aku rasa nak buat informal teks ucapan..

pertama sekali aku nak ucapkan syukur dekat satu-satu nya tuhan sekalian alam yang banyak sangat bagi nikmat dekat aku.. walaupun dosa aku banyak tp setiap doa aku ALLAH dengar cepat atau lambat tu Allah yg tentukan sbb tu kita kalau nak sesuatu mohonla secara specifik dan konsisten serta awal2  sebab doa je senjata aku sebagai hamba yg lemah lagi tak berdaya..

terima kasih tak terhingga juga  kepada mak ayah aku yg banyak layan kerenah aku yg xsuka study kat kampung (uitm segamat) dan selalu hantar aku kalau aku buat ayat sedih (rasa bersalah tp kalu balik naik bus boleh nangis kot bila teringat umah haha poyo sikit sorry)

buat adik beradik especially kakak2 sy yg selalu bg kata2 semangat, aku ni pantang sikit kena cabar..haha so i will proved to them that " yes, im good too!" ( ni mmg xleh ubah, kalau orang pandang rendah or cabar rasa mcam boost my motivation. its a good thing actually)
i love u guys! haha.. 

buat pensyarah, especially my advisor PM abdullah he asked to call him Paklah , dorg cakap apasal advisor kau sempoi hahaha, alhamdulilah Allah dah bagi yang terbaik dah tu..kita pun ok je dgn advisor jumpa bukan bnyak bincang pun, dia asyik bagi semangat je. kata dia, awak yg penting tahu apa awak buat dan konfiden. itu je yg lain citer pasal ddk mana etc2.. and pesanan akhir dia, awak nnt kenduri jgn lupa jemput sy. aku pun walaupun ntah bila kenduri apa, kenduri apa2 jelah (not spesifik to weeding right) haha..aku jawab ok paklah dok port dikson kan? hehe..

to my geng kat segamat, ni kalau nak ikutkan semua aku kawan.. even aku masuk kelas campur2 budak different kos tp kalau ade subject yg sama dorg minta nak bt appoinment ajar dekat library aku on je, sbb ilmu tu kan untuk dikongsi sbb tu terus jd ramai kawan haha. cuma kena bgtau awal sbb aku suka balik umah shah alam hee..berbalik kpd geng aku ofcoz semua perempuan yg sempoi and malas layan drama n gossip terima kasih utk korg 3 orang, tempat aku minta pendapat dan shopping , study group etc.. whithout u guys my university life must be boring haha ( kak sha, na dan shikin)

tips masuk U, berbaiklah dengan semua orang, bantu lah kawan yg xfaham..insyaALLAH kita pun akan dibantu cuma waktu dan ketika yang berbeza mungkin. 

hmm kalau nak ikutkan aku ni  budak yang biasa2 je..yang penting korang kena bersedia untuk berubah untuk berjaya dpt apa yang korang nak.. banyakkan bersedekah, solat wajib jgn tinggal, kalau tertinggal qada' la hehe pastu solat sunat dan bantu keluarga dan orang lain.. insyaALLAH dipermudahkan.

so lets begin. this my journey in education hehe.. saja throwback result

UPSR - 2A 2B 1C (Hahaha mmg xtaula kecik xnak belajar,dpt kawan pun main2 tahniah2:P)
PMR  - 7A 1B ( Ok ni sbb dah insaf sbb tercampak dlm kls bdk pandai so struggle gak la )
SPM  - 9A 1B ( yg ni un expected hehe..mungkin rezeki sbb tak give up and doa org sekeliling)
matrik- PNGK 3.82 ( kat sini banyak ubah hidup kearah islamik sikit hehe, dulu girls school :p)
degree -PNGK 3.56 ( Alhamdulillah nothing much to say, Allah sgt pengasih lagi maha penyayang )

so whats next? continue master maybe.. sbb xtau la.. masa cuti sem ni.. lps solat tetiba-tiba macam terdetik nak sambung.. maybe Allah bg petunjuk hehe..ok adios :)

No comments:

Post a Comment