Saturday 11 February 2012

Mencari yang sempurna..

                                                    

assalamualaikum.. saya hari ni nak bercakap tajuk berkenaan mencari yang sempurna..yelah kita semua bukannya sempurna..banyak perkara yang perlu kita ubah, yang kena kita ubah, yang kena marah sbb tak ubah-ubah hehe.. ok itu lain..lumrah manusia yang sering kali mencari yang sempurna..walaupun kita tahu kita tidak lah sempurna..saya pernah bagi cakap dekat kawan saya..tak semua orang sempurna di mata manusia..tetapi yang kita cari ialah orang yang sentiasa ingin sempurna dan berusaha untuk sempurna walaupun dia masih banyak kekurangan untuk syurga-Nya.. bukan di mata maanusia.. tapi di mata Allah..tuhan sekalian alam..setiap orang saya rasa terdetik dalam hati untuk berubah.. cuma yang membezakan nya...adalah.. usaha atau langkah yang di mulakan untuk melaksanakan hassrat hati yang terdetik itu.. yelah bukan senang nak berubah..banyak dugaan.. tapi yakin lah.. berubah kerana Allah.. walaupun mula-mula kita rasa macam terpaksa.. tapi kalau kita ikhlas.. lama-lama..kita akan tenang..hati kita mula lapang.. sebab kita sedang mendekatkan diri dengan Pencipta kita.. Dia yang melapangkan hati kita.. memudahkan jalan-jalan yang kita harungi.. saya sendiri pun sedang cuba berubah.. sedikit demi sedikit.. dan terima kasih kepada kawan-kawan saya yang tidak lokek berkongsi ilmu dengan saya..semoga Allah membalas budi kalian..oklah berbalik pada tajuk.. kalau kita ingin seseorang yang baik.. kita sendiri kena jadi baik.. hehe..betul kan? jadi tak guna nak minta yang lebih-lebih jika masih banyak kekurangan.. lebih baik kita semua perbaiki diri kita dahulu.. jadi seorang yang bermujahadah.. tiada ruginya.. Allah maha Mendengar lagi maha Mengetahui.. sekian, salam sayang :)

No comments:

Post a Comment