Monday 20 February 2012

Bersugi sebelum Solat

Assalamualaikum semua!! lagi sebulan result akan keluar!? wohaa...haha ok saya bukan nak cakap pasal result saya hehe.. saya nak cakap hari ni berkenaan BERSUGI SEBELUM SOLAT..


Hadis Abu Hurairah r.a:Diriwayatkan daripada Nabi s.a.w, baginda bersabda: "Sekiranya arahan aku tidak akan menyusahkan orang mukmin pada Hadis Zuhair ke atas umatku nescaya aku akan memerintahkan mereka bersugi iaitu mencuci gigi setiap kali hendak mendirikan sembahyang." (Riwayat Muslim) sumber http://muslimteenagers90.blogspot.com

jadi saya nak beritahu anda semua..banyak fadhilat bersugi sebelum solat..hehehe.. mudah sahaja untuk mendapatkan pahala.. ambil je berus gigi letak ubat gigi dan gosok.oh! xperlu la anda semua fikir kena cari kayu sugi ke? ubat gigi kayu sugi ke? yang penting amalkan dan jadikan kebiasaan supaya memberus gigi ketika hendak solat..

kalau kita boleh berus gigi kalau nak pergi sekolah ke? nak pergi jumpa kawan-kawan ke? tak boleh ke kita memberus gigi sebelum menunaikan solat? hehe..mesti boleh punya kan..oklah sekian.. :)



No comments:

Post a Comment